Тема курсу
Роль асистента вчителя у забезпеченні інклюзивної та компетентнісної освіти в НУШ
Мета курсу
Підвищення професійної компетентності асистенітів учителя в контексті реалізації принципів Нової української школи, забезпечення інклюзивного середовища, розвитку компетентностей учнів та ефективної співпраці з педагогами, учнями та батьками.
Завдання курсу
Ознайомити асистентів учителя із законодавчими та нормативними документами, що регламентують їхню діяльність у НУШ.
Навчити організовувати підтримку учнів із різними освітніми потребами.
Розвинути навички співпраці з учителем, командою фахівців та батьками для забезпечення якісного освітнього процесу.
Підвищити рівень володіння сучасними методиками та інструментами для підтримки навчання й виховання учнів.
Цільова аудиторія
Асистенти вчителів у закладах загальної середньої освіти
Тривалість
30 годин
Структура програми підвищення кваліфікації
1.1. Роль асистента вчителя у контексті НУШ: нормативна база, права та обов'язки.
1.2. Законодавство України про інклюзивну освіту: ключові положення та рекомендації.
1.3. Етичні принципи в роботі асистента вчителя.
Форми роботи: лекції, аналіз нормативних документів, тематичні обговорення.
2.1. Інклюзивніа освіта: організація підтримки для дітей з особливими освітніми потребами.
2.2. Робота з дітьми різного віку: вікові, психологічні та соціальні аспекти.
2.3. Індивідуальна освітня траєкторія учня: роль асистента в її реалізації.
2.4. Ефективні методики роботи з дітьми із різними формами розвитку:
розлади аутистичного спектра (РАС)
синдром дефіциту уваи і гіперактивність (СДУГ)
порушенн язору, слуху та інші особливості
Форми роботи: інтерактивні вправи, тренінги, робота в групах, розбір кейсів.
3.1. Підтримка навчання учнів у різних формах: індивідуальна, групова, фронтальна.
3.2. Взаємодія асистента та вчителя: планування та виконання спільних завдань.
3.3. Використання цифрових інструментів у роботі асистента:
створення наочних матеріалів
використання онлайн-ресурсів для навчання учнів
3.4. Організаця безпечного та комфортного середовища в класі.
Форми роботи: практикуми, рольові ігри, обговорення педагогічних ситуацій.